Novogodišnji vašar
viber_slika_2025-12-10_10-21-06-843.jpg
viber_slika_2025-12-10_10-24-08-369.jpg
viber_slika_2025-12-10_10-24-35-695.jpg
viber_slika_2025-12-10_10-24-56-755.jpg
viber_slika_2025-12-10_10-30-58-759.jpg
viber_slika_2025-12-10_10-31-12-447.jpg
viber_slika_2025-12-10_10-31-26-688.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-01-291.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-01-383.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-01-424.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-01-458.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-01-704.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-03-021.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-03-128.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-03-212.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-04-456.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-04-526.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-04-584.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-07-082.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-07-201.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-07-624.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-07-906.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-12-191.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-12-558.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-12-841.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-13-063.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-13-263.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-13-493.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-13-741.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-13-884.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-14-008.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-14-292.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-14-365.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-14-441.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-14-628.jpg
viber_slika_2025-12-10_12-43-14-869.jpg
Koncepcija programa
Od 01.09.2022. godine u PU "Pava Sudarski" se realni program razvija u skladu sa novim Osnovama programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja "Godine uzleta". Njime se afirmiše vera u kapacitete dece da aktivno učestvuje u svom učenju i razvoju; značaj igre; značaj zajedničkog učešća dece i odraslih za učenje i razvoj.
Cilj programa je podrška dobrobiti deteta kroz stvaranje prilika i mogućnosti: da se oseća srećno, zadovoljno, ostvareno i prihvaćeno; da razvija dispozicije za učenje (radoznalost, istrajnost, kreativnost, posvećenost, poverenje u sebe kao kompetentnog "učenika", saradnju); da se razvija pozitivni lični i socijalni identitet; da upoznaju, istražuju i ispituju različita područja ljudskog saznanja i delanja, različite produkte kulture i različite načine simboličkog i kreativnog izražavanja.
Program je usmeren na celovit razvoj deteta kroz smislene odnose sa vršnjacima i odraslima; okruženjem i osnaživanje aktivnog učešća deteta u zajednici. Naglašen je značaj uloge i povezivanje predškolskog vaspitanja i obrazovanja sa lokalnom zajednicom i porodicom u praksi.
Dete je jedinstveno i celovito biće, kompetentno i bogato potencijalima, aktivni je učesnik zajednice vršnjaka i odraslih, posvećeno učenju, radoznalo i istrajno, otvoreno i kreativno u igri. U razumevanju deteta akcenat se pomera sa pitanja individualnog razvoja na pitanje društveno-kulturne konstrukcije detinjstva i pitanje položaja deteta kao socijalnog aktera u datom kontekstu. Dete se sagledava kao kompetentni učesnik u sopstvenom učenju i življenju uz isticanje značaja proaktivizma i participacije deteta i saradnje u razvijanju zajednice prakse dece i odraslih.
U predškolskom periodu ima najviše otvorenih mogućnosti, energije, istrajnosti i entuzijazma, mogućnosti za ovladavanje i razvijanje složenih kapaciteta od kojih će zavisiti buduće mogućnosti deteta, njegova ličnost i uspešnost funkcionisanja.
Igra je dominantna praksa deteta kroz koju gradi odnose, kroz koju se odvija proces usvajanja i transformacije kulture; forma ispoljavanja najznačajnijeg stvaralačkog potencijala ljudskog bića.
Vrtić je prostor realnog vaspitno-obrazovnog programa; mesto zajedničkog življenja kroz zajedničko učešće; prostor demokratske i inkluzivne prakse; kao i prostor refleksivne prakse.


